Dan Barna i-a luat apărarea directorului CFR. Ce argumente a adus. ”A fost o exprimare profund nefericită”
Dan Barna i-a luat apărarea directorului CFR, după ce un tren în care se aflau și copii a rămas blocat pe un câmp în noaptea de miercuri spre joi, în apropiere de București. Vicepremierul a adus două argumente în favoarea lui Ovidiu Vizante.
Directorul CFR, irascibil după incident
După ce a fost întrebat de ce o locomotivă nu a ajuns timp de opt ore la un tren în care erau blocați și 30 de copii, directorul CFR a răspuns irascibil. Ovidiu Vizante a fost extrem de iritat de întrebarea ce i-a fost pusă.
”Și de ce mă întrebați pe mine? Noi am pus la dispoziția CFR-ului această locomotivă. Dacă a fost un pom căzut pe linie, locomotiva nu poate, din păcate, sări peste pom. Eu vă spun ce informații am eu. Încercați să vorbiți cu responsabilii, cei care conduc circulația. (…) Încercați dumneavoastră să găsiți la ora aceea soluții!
Încercați să găsiți transbordare la ora 00:00, la 1.000 de călători, câți sunt într-un tren. (…) Eu sunt în funcție, eu iau deciziile. De ce trebuie să veniți dumneavoastră să îmi spuneți ce trebuia să fac dacă vă spun că nu se putea face?”, a răspuns Ovidiu Vizante, precizând că oamenii vor primi apă ”când vor ajunge la București”.
Ulterior, directorul CFR și-a scuzat răspunsul iritat spunând că a fost vorba despre un moment de lipsă de concentrare ce a venit pe fondul oboselii pe care a acumulat-o după o noapte pe care a petrecut-o la serviciu.
Cum l-a apărat Dan Barna pe directorul CFR
La rândul lui, Dan Barna i-a luat apărarea directorului CFR, aducând două argumente. Primul dintre acestea a fost acela că, din punctul său de vedere, oamenii ar trebui să fie judecați pentru ceea ce fac și nu neapărat pentru o declarație ”neinspirată și nefericită”. Vicepremierul a subliniat faptul că Ovidiu Vizante a răspuns astfel după ce a lucrat timp de 30 de ore la deblocarea căii ferate.
”E o situație explicată de o furtună și de o situație meteorologică neobișnuită și atipică și soluția este aceea de a avea metodologii și a de a investi în infrastructură feroviară pentru ca astfel de situații să aibă un impact cât mai redus.
Pentru că și chestiunea aceasta cu autocarele – la 2 noaptea, unde poți găsi 20-30 de autocare care să vină să ia niște călători în câmp, nu lângă un drum, adică și elementele practice trebuie avute în vedere la modul foarte concret”, a spus Dan Barna.
Cel de-al doilea argument pe care Dan Barna l-a adus în favoarea directorului CFR a fost acela că Ovidiu Vizante se află în această funcție de trei luni și ceva. Din punctul său de vedere, evaluarea lui ar trebui să fie făcută după șase luni, după un an, pentru a fi analizate rezultatele muncii sale.